Kennel läger!

Fy va dålig jag är på att uppdatera här  =/

 

Vi har ju varit på kennel läger mellan den 8-11 juli.

(Själv var jag tvungen att åka redan på söndag, då jag skulle jobba.)

 

I år var de inte bara Stjernborgens utan även El merinos kennel var med.

De var ca 20 hundar och massa människor =)

 

Vad gjorde vi då??

Ja vi tränade hela dagarna trotts värmen och myste, grillade, lekte och umgicks på kvällarna =)

Mycke trevligt!!

Jag har inte så mycke bilder som jag brukar ha. Har varit för upptagen för att fotografera, men de här är några som får sammanfatta hela lägret.

 
Husvagns gänget.


Vi var några stycken som tjuvstartade och var på plats en kväll före "start"


Lägret har börjat och vi var några som åkte till skogen för att lägga spår och fika när spåren låg till sig.


På väg in i den mörka skogen. Hoxx går mitt i spårkärnan, kolla markeringen =) Duktig vovve!


Jag hittade allt möjligt gott i spåret.


Gott.


Hoxx hittade här slutet och fick massa gott.


Första middagen SKÅL!


Grilla blev de många kvällar =)


Varma dagar gjorde att de blev minst ett dopp per dag.


Frisco & Marre "tävlar" vem som får bada först.


Härligt att simma. 

 
Frisco står och bara njuter.


Skål säger Åsa.


Hmmm Eva & Carina "kokar" ihop något  =)


Samling för  LEK!!


rally lydnad var en av grenarna.


Här ska man "kasta prick" och hunden ska apportera in igen. Hoxx tyckte skurmoppen var skit kul..


Agillity är svårt när de är matte/husse som ska igenom tunneln =) 

 
Ännu svårare när hunden smiter in först för att sedan backa ut före matte.
skrattade så tok mycke, därav bild kvaliten =)


Vi gör de tillsammans.


Frisco belönas efter ett fint spårarbete.


Nackdelen är att man får med sig "husdjur" En av dom få som fastnat på Hoxx.
Plockade flera som kröp, men inte så många som fastnat, tack och lov!!


Kvällsmys

Vi hade mycke fina kvällar Kalas väder. 


Janne har lydnad. Här tittar han på hundars olika hopp. 



 







Fot pos träning.


Vila behöver man också göra i värmen.


Carina hinner även träna en del =)


Hmm undra om de tränas inför "vänster varv"  (fniss)


Snygg brorsan


Stjernborgens Hero


Stjernborgens Greja.


Apport av


Tunga.


En del grillar, men


gubben och jag äter kräftor  GOTT!!


Dax för tipps runda!


Pris utdelnin med fin fina priser. Lennart fick bland annat en platt tång. =) 


Janne tyckte att jag skulle ta mycke bilder en av de första kvällarna, då jag visste 
att så inte skulle bli. tog jag kameran på magen och klickade en bilde serie.
Då det blev skapliga bilder så kunde jag inte låta bli att även lägga in dom.. ha ha ha  















Stort TACK till Carina, Magnus & Eva för ett mycke bra läger!!
Tack alla ni som var där och gjorde det så trevligt & bra.

Glad sommar på er alla!




RSS 2.0