Tävling.

Helgen som varit var de tävling.

Lennart hade anmält sig till lydnads klass 2 i Bollnäs.

Själv har jag inte haft tävlings tankar på ett tag. Har inte haft lust...
Men då jag gått EN gång på en tävlings psykologi kurs så blev jag super sugen att tävla

Ville se om jag kunde "slå bort" alla negativa saker inför och på tävling.
Ringde och efter anmälde mig bara dagar innan tävlingen.

På lördag eftermiddag började jag planera min tävling.
Eliten först, då behöver jag inte vara där sååå tidigt utan vi kan aklimatisera oss då eliten kör.

Men vill kolla hur många de var i eliten så jag ringde och fråga.
Nej de är ingen i eliten.
VAAA då spricker ju mitt upplägg på engång tänkte jag, men lika snabbt kunde jag tänka..
Okej vad gör de, då åker vi lite tidigare i stället.  (bort med de negativa)

Väl på plats på tävlings dagen fick jag veta att jag skulle gå ut först. Faaaa då får jag ju inte så hur upplägget är tänkte jag, men direkt slog jag bort de och tänkte. Ja ja någon måste gå först. (bort med de negativa)

Väl på plats för sitt i grupp kände jag att Hoxx skulle sitta.. De gjorde han!
På plats liggningen kände jag att han skulle ligga, men när vi stått gömde länge sa tävlingsledaren.
Öööö okej av bryt och kom tillbaka!

VA Nu då?? 

2 hundar hade rest sig och gick om kring och åt hästskit berdvid Hoxx men han låg!!
Detta innebar nu att vi skulle lägga om. trotts att de bara var knappt 20 sekunder kvar.
NEJJJ NU KOMMER HOXX INTE ATT LIGGA tänkte jag.. Men slog bort även den tanken och sa till mig sjävl varför skulle han inte göra de när han nyss låg med kraftig störning?? (bort med de negativa) 

Klart han låg!! trotts att de även denna gång gick upp en hund.

När platsliggningen var klar gick jag ut ut ridhuset och tänkte. Nu ska jah ha min tid med Hoxx. Dom får faan vänta på mig.. 
SÅ har jag aldrig kunna tänka på en tävling tidigare. Att jag ska ha min tid!!! 

Väl inne kändes de riktigt BRA att vara på tävling. 
När friaföljet nästan var klar kom de in en gubbe med en gnisslande barnvagn och gick fram och tillbaka, fram och tillbaka, jag såg att Hoxx tappade focus på mig totalt och kände poängen försvann, men jag kunde ändå tänka ja ja han gick väldigt fint innan gubben kom in (bort med de negativa)

När jag skulle skicka till rutan, så "springer" Hoxx in i rutan stanna på mitt komando, la sig i rutan på mitt komando, då kände jag bara YES!!!!!!!!!!!! och glädjen bara sprutade i kroppen!! så när jag skulle kalla in homon sa jag HIIIT i stället för FOT och han kom som bara den och bet mig i häcken och sa FAAAN va kul vi har matte!
Oj vad poängen dalade, men jag tänkte Fan va kul med en sååå glad hund på tävlings plan (bort med de negativa)

Istället för peppa Hoxx mellan momenten försökte jag dämpa honom i stället, men han kände nog som jag
FAAN va kul de var att tävla idag. Alla appoterings moment hoppade Hoxx fram och hämtade apporterna och vittringen,  slängde lite med de han appoter. Där försvann mycke poäng, men vad gör de? Det är första gången på en tävling som jag sett Hoxx anal öppning när han appoterat för han var så glad och hade så hög svansföring.

På fjärren fick jag gå tok långt? OJ fy faan tänkte jag de här va lååång. Ja ja vi testar (bort med de negativa)
Nu visade det sig att tävlingsledaren körde mig till fläcken för inkallning så vi fick göra om efter lite strul.
 
Tyvärr var jag nog trött nu eller blev för mycke störd så jag glömde göra som jag ska vid fjärren och Hoxx blev nog lite osäker. Men va faaaaaan  gör de vi hade skit kul på TÄVLINGS plan.
De betyder sååååå mycke mer för mig än höga poäng..

Jag lärde mig att jag i alla fall den här gången faktiskt kunde ta bort alla negativa tankar. 
De var väldigt lärorikt för mig..
 

Vi lyckades få ihop 244 poäng och en tredje placering.



Mamma GIIIIISSSSS!



Lennart då?

De gick bra för dom även poäng mässigt  (he he he ) 
Visst finns de att träna på för dom men "Marra parre" är ung och pigg.

Lennart var väldigt nöjd med hur dom var som team på plan.

 
Klass vinst med ett första pris och 182,5 poäng. 



Lennar & "Marre".


Emma.U filmade Lennart och Marre med våran lilla kamera. ska försöka lägga ut den.
De är dålig kvalite och sakigt men Emma gjorde ett kanon jobb som lyckades fånga dom över huvutaget på film de da var långt ifrån.
Tack Emma!

En bra dag på många sätt.
Kolla bara vilket väder vi hade.


Klicka här för att se filmen














Hemma en vecka.

Det är inte första gången våran "gamla" blogg strulat så nu tänkte jag att va f...

Då gör jag en ny!

 

Vad har hänt då?

Jag och yngstingen Tobbe åkte ju en sväng extra till värmen.

Ja vi åkte en gång till, till Thailand    

 

De var så här:

Syrran och hennes familj ville åka med oss när vi åkte i januari, men de blev inte så.

Dom hittade en resa vecka ?? istället.

 

Min första tanke då var,  faan va kul de skulle vara att överaska dom där nere eller så.

 

Vem skulle jag få med mig?? Ville ju inte åka ensam.

De är inte lätt att släppa allt och åka 2 veckor till iväg, men på onsdagen innan kom yngstingen hem till Edsbyn och jag berättade att jag var sugen på att åka igen.

 

Då sa han –jag har ju lite pengar undanstoppade. Jag kan följa med!!!

Planer började smidas =0

 

Min första tanke var att åka ner någon dag efter dom och gå till deras hotell och knacka på dörren, eller att plötsligt bara komma gående på stranden.

 

Men nu var de torsdag och dom skulle åka på söndag.

Besökte resebolaget i bollnäs och dom sa att antingen skulle vi få åka på SAMMA PLAN! Eller 8 dagar senare. Vi åkte hem och funderade. Hur skulle vi göra??

Fredag morgon bokade vi samma flyg som dom..

 

Nu gällde de att hålla tyst! Jag åkte till Grabbarna i Gävle på lördag och sov där.

Tidigt söndags morgon åkte vi i god tid mot Arlanda.  

Nu skulle vi hålla oss gömda för dom på ”lilla” Arlanda.

De är väl inte så svårt tänker väl ni, men har man en syrra som SER ALLT, så är de svårt.

 

Vi kan gå i gamla stan i Stockholm och hon säger,  ser du där borta, långt där borta. De är en kusin vi inte sett på 20 år!!! De är min syrra. =)

 

Vi checkade in väskorna och gick mot våran gate. Jag visste att vi var tidiga men visste ju inte om även dom skulle vara de…

 

Jag säger då bara de. Jag har varit nervös för förlossningar, bröllop, dop, hund tävlingar. m.m. men såååå jävla nervös som jag var på Arlanda de har jag aldrig varit. De var knappt så mina ben bar mig!!

Tobbe han var cool han. Ser dom oss så ser dom oss sa han.

Men dom skulle ju INTE få se oss. De var ju hela grejen..

 

Jag for omkring som en värsta skurken där vid gaten för att ha koll när dom skulle komma.

Jag till och med KRÖP på alla fyra för att se bättre =0 =0 =0

Folk måste ju ha undrat HA HA HA

 

I alla fall så öppnade dom in till våran gate så vi kund gå in i själva gaten, men de innebär ju också att alla sitter instängda i en glaskur.

Tänk om hon/dom ser oss där inne.  

Vi tog våran handbagage och sprang in när de inte var någon kö.

Väl där så fick vi gå in i planet nästan på en gång.

Vi var bland dom första, ca en timme innan planet skulle lyfta.

Nu kunde jag andas ut LITE då jag visste att dom skulle sitta på övre däck i planet.

Jag stod dock i gången en timma för att se när dom skulle gå på.

Och vem tror ni går på sist!!

Ja ja totalt SLUT satte jag mig och planet lyfte..

 

Världen är bra liten..

I planet, bredvid mig sitter det en kille lika ung som jag som har bott på samma gata som jag i Lule =) =) Vi hade en del att prata om.

 

Ja ja åter till berättelsen.

Hur skulle vi göra nu då? Skulle vi vänta till vi landat?  Eller kanske till och med vänta några dagar?

Nej mina nerver fixade inte det, så vi bestämde oss efter ca 3 timmar i luften att gå och säga HEJ.

Mina ben bar mig knappt upp för trappan till upperdeck.

Min kära stols kompis hade varit upp och kollat så jag visst att vi kom upp bakifrån och kunde därmed stå och snoka vart dom satt.

När jag går fram och säger HEJ finns på film längre ner.

 

Här kommer nu lite (massa) bilder från denna vända till Thailand.


Tobbe på arlanda.


 Från flyget.


Bitte och Micke trötta efter flyg resan.  klockan är nog inte mer än 7 på morgonen.


Ungdomarna badar trotts att klockan är tidigt.


Tobbe och jag på väg till vårat hotell


Vårat enkla rum.


Här bodde vi i 2 veckrer


Tobbe är trött efter resan.

Man kanske tycker att de är "för" enkelt, men de passade oss kanon.
Vi betalade 600 batt för en natt för oss båda.
Då hade vi AC,  egen toa/dursch,  tv och gratis internet. 
De tycker vi var väldigt billigt. 

När vi var ner i jan fick vi betala 100 batt för 30 min internet tid 


Vi hade inte fint väder varje dag, sista veckan hade vi lite otur med väder gudarna..
De regnar så man knappt ser slutet på strand kanten . 


 
De gick knappt att bada då regn dropparna var så stora. Tobbe & Elina försöker i alla fall.


Jag försöker hålla solen i min hand 


Kramade en del djur gjorde vi också. eller djuren kramade oss.


Tobbes nya kompis..


Ingen liten kompis direkt


Elvis kunde man höra/se  lite hör och där


Patong.


Patong för ansikts behandling.



och shopping så klart


de fanns mänga ställen att shoppa på i Patong


ett av alla marknader vi besökte för shopping. 

 
Mycke att välja på


även längs gatan är de shopping


de kan även vara svårt att välja restaurang då de ligger vägg i vägg på länga rader


ett av dom få jag har på alla 5


när man valt restaurang skulle men ju välj mat.



Jag och Tobbe väntar på mat.


Allt är gott.


en del är lite starkt.


Mumms!


Nyttigt.


Testar Tobbes nya briller


Självklart blev de en del efterrätter om de fanns plats.


En lite annorlunda frukost meny


På våran favvo restaurang




Strand gympa


Jag och Micke tävlar om vem som kommer först.


blå himmel


dagens Expressen levererad på stranden


våran egen lilla donat gubbe. 


Thailand glassmoppe  


regnade och regnade. 


då blir man blöt


fot spa av fiskar 


en annan kväll blev de ännu en fot behandling


Elina fixade naglarna


Här har vi alla precis fått olje massage


Här får jag naglarna fixad på stranden.

Den här gången gjorde vi någon form av "behandling" nästan varje kväll. 
vi skämde bort oss ordentligt.


Tobbe byter ögon färg



Tobbes nya färg "gröna"



Mickes arm före


Mickes arm efter

Själv var jag lite fegare och gjorde en henna



De här var mitt sällskap när jag packade på matten. Här är klockan kanske 3 på morgonen

Sista minuterna i för nu i Thailand

Sista stunden med gänget.

Hoppas nu att de blir flera gånger.. Kanske inte i år dock  



Här hoppas jag nu att filmen kommer in.


länk till filmen klicka här




RSS 2.0