Slutat röka, eller gör i alla fall ett längre uppehåll.

Just nu är jag inne på de 5 dygnet och de går förvånansvärt bra. Leende ansikte med öppen munvisst finns de ett stort sug efter en cigg. Tur att de finns godis att till gå i stället.
Kroppen är dock konstig lite nu och då.
Plötsligt kan jag bli yr, illa mående och blir lite skakis, men jag hoppas och tror att de har med "avgiftningen" att göra. Annars är de ju riktigt illa
Jag har rökt ungefär ett paket om dagen i snart 40 år, så de är en hel del gifter som ska lämna kroppen. 
Har aldrig varit rökfri så här länge tidigare.
De längsta jag varit rökfri var nog under Daniels förlossning som varade i 40 timmar.

Men varför just nu?
Ja de vet jag inte. Har faktiskt försökt flera gånger tidigare.
När jag fick veta att vi skulle få barn och många gånger där till, men har väl inte varit redo eller tillräckligt motiverad tidigare
 

Vet inte hur många gånger jag har fått höra:
- Så fort du slutar röka så får du lukt och smaklökar tillbaka.
- Du skulle bara se hur dina lungor ser ut så skulle du sluta på en gång.
- Tänk va pengar du skulle spara.
- du får vitare tänder när du inte röker.
Och så vidare

Trots allt man fått höra,  är de vissa saker som hänt eller som någon sagt som faktiskt fastnar.
Lina Nilsson (Söderberg) sa till mig för 3 år sedan när hon sett bilderna som är på importerade cigaretter.
 

-De här BETALAR du för att få. CANCER!.  De har ekat i huvudet flera gånger.

Humöret då?
Fråga inte mig . Leende ansikte med öppen mun men med tanke på att Lennart inte märkte något dom 3 första dagarna.
De var när vi var till goda vänner som reagerade på att jag inte var ut en enda gång som dom och Lennart förstod att jag slutat röka =)  Symbol för rökningLeende ansikte med öppen mun
så förmodligen inga värre humörsvängningar än vanligt =)

Viktökningen får jag ta tag i det sedan, en sak i taget.

Thailand 2014

De blev en resa till värmen även denna vinter =)
Den här gången var de många nere mer eller mindre samtidigt. Tror att vi var ca 20 st bekanta/vänner samanlagt.
Vi träffades dock aldrig alla samtidigt. Ett härlig gäng människor.
Bilderna får som vanligt berätta vad vi gjort
Bilderna är huller och buller =)
 
Frukosten saknar jag verkligen.
Den här gången besökte vi flera olika stränder. En del av dom har vi besökt tidigare och en del var helt nya
 
Så här såg de ut hela dagarna =) pressa pressa =)
 
panter tanter i svart =)
Mat
 
Massage
 
en härlig paddel tur blev de också =) de gör vi gärna om igen nästa år =)
 
sovande fladdermöss
God mat serverades på båten mellan alla ställen vi var och paddla på =)
Tyvärr blev inte alla med på detta kort från paddlingen. med dock ett härligt gäng =)
 
 
 
En snorkel tur åkte jag Lennart och Daniel på
Kolla vad fisk de är runt mig =) Känner mig såååå duktig.
 
Jag och Lennart blev kvar ett dygn på Raya. Här är solen nu på väg ner för idag.
Här bodde vi en natt =)
 
Torkar håret på Raya.
våra grannar på Raya.
 
Vi var även iväg och klappade tigrar, vilket var riktigt häftigt.
 
En krabba bygger bo i sanden.
Massage blev de nästan varje dag, ibland på stranden
 
många sol upp/ ner gångar blev och lite bus också
 
sista dagen hyrde vi moppe. De skulle vi gjort tidigare för de var riktigt roligt.
 
En dusch med "söt"vatten  direkt på stranden. Super!
 
visste faktiskt inte att de finns gul vattenmelon =/
i garaget måste man komma ihåg vart man ställt moppen annars kan de bli jobbigt.
 
Hur ska man summera den här resan, varför inte med en soluppgång =)
Ser redan fram emot nästa
 
 
eller varför inte sluta med fötterna på vänners fötter <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0