Min & Daniels resa till Bali

Ganska hastist bestämde jag mig att följa med våran äldsta son Daniel på en del av han resa till varmare breddgrader.
Nämligen till Bali.
Nu är jag hemma igen och bilderna får berätta lite om våran resa.
Såg att bilderna inte är i datum ordning. Daniel börjar korthårig, men rakade sig först efter några dagar.
Men vad gör de??
 

Började med lite fika på Arlanda =) GOTT!!
 
Efter 3 timmar på Bankkok var de dags att gå på nästa plan till Bali.
 
Kuta stranden ses från planet. Där kommer vi att börja bo.
 
Tack!!
 
väntar på mat.
Hungriga.
Gott.
Härligt med palmer istället för tallar =)
 
Fågel parken.
En underbar Palmkakadua vid namn Anna =)
De sprang / flög "konstiga" fåglar överallt.
 
Fick sällskap när vi skulle äta.
 
Gott.
 
Påfågel.
 
fågel uppvisning.
 
"arg" påfågel
 
En av alla mat platser.
 
pratsjuk kakadua.
 
många fåglar.
 
Mera fåglar.
 
mera uppvisning.
flög rakt mig oss =)
bara hålla, inte klappa.
vägde ingenting.
 
ännu mer påfålglar.
vårat andra hotell.
tittut.
Liten del av rummet
kunde ligga i badkaret och sola vissa tider.
Hela badrumet var under bar himel  =)
 
de visade sig att detta hotell var de "bättre" vi bodde på, MEN vi hade sällskap av geckoödlor på nätterna i taket.
dom "skrek" till varandra, LITE jobbigt när man inte var säker på var dom var i mörkret!!
 
Lilla poolen strax utanför vårna bungalow. Max 10 meter dit
Stora pool området. Inte mycke folk här heller.
 
Mycke vackra blommer överallt.
Hungrig igen =)
Otroligt gott!! Avocado marinerad kyckling med vitlöks sås.
Mycke mat blev de på olika ställen.
 
I ap parken blev Daniel på en gång anfallen av The BOSS och ville inte gå ner.
Fräste och morrade då vi inte hade någon mat.
 
en mindre hane som höll sig på backen.
The BOSS följde efter oss, men snäll nu när han fick mat.
Fick visa handflatan att maten var slut, då gick han vidare.
Apor över allt till och med i butikerna.
annanas planta. jag visste inte att dom växte på backen.
 
Daniel hos frissan.
en stund på stranden.
Snyggt mönster på stranden av havet.
AAJ!
Gott.
Fjärils parken. Här hänger puppor som håller på att kläckas. flera ställningar med flera vångingar och lååånga rader.
Ny kläckt. den är STOR.
6 fjärilar sitter på mig.
Daniel filmar.
Mycke vackra fanns de, men otroligt svårt att få på bild.
På väg till stranden.
Vi mådde inte dåligt här =)
Även jag "badade"
Bra att de finns på bild att jag också badat ;)
De är lång grunt.
Daniel har tröja på för att spara ryggen när han snorklar.
Gubben och hunden skulle ut och surfa.
Bra att veta när man handlar =)
=)
Trotts de inte så biligt.
Gott.
 
vi var inte ofta på stranden.
men den tog bra när vi väl var där =)
Solnergången.
Den var såå fin.
På väg ut ihopp om att se delfiner i de fria.
Daniel blev blöt av en våg =)
Där är några av dom .
Otrolig känska att se dom så nära båten. Glömde bort att fotografera.
Såå fina. Kund valt att åka till en pool och klappa delfiner men vi valde att se dom så här i stället.
vill ju inte gynna fångenskap =)
Lycklig Daniel, snart ska de snorklas ;)
Jag vägrade snorkla. De var såå mycke fiskar!!
Jag satt tryggt kvar på båten =)
Mera mat.
Nytt hotell.
Fladdermöss hänger ute i solen?!
Dom var inte små.
En 21 årig hane
Fränt.
Ingen snygging i mina ögon.
Hungrig var han också
Självklar tittade vi på risfält.
Mera mat. Gott.
Nytt hotell
Mitt sista hotell.
Här trivs Daniel.
Inte många dagar kvar för mig SUCK.
sista kvällen.
på väg till ett tempel
Här är de OTROLIGT vackert när solen går ner, men vi valde att åka hit på dagen, för efter 16.00 är ALLA här och de är köer.
Daniel vilar benen lite.
Sista måltiden på Bali. Grillad tonfisk.
väntar på efterrätt.
Gott gotti gott gott =)
Kommer att sakna detta och Daniel som stannar en vecka längre...
Hej då Bali och Daniel.
Hit hade vi tänkt åka och titta på vuklanen,  men vi fick se såå mycke annat i stället.
 
TACK älskade Daniel för fantastiska veckor. Nästa gång tar vi med oss Lennart och Tobbe på vårat äventyr =)
 
 
Väl på svensk mark mötte min kära bror Ove upp mig kl 07.00 på morgonen efter 25 timmar på resande fot.
Hem till honom och fika, hämta min bil.
sedan styrde jag bilen mot Blue WingFier´s kennel läger ihoppom att hinna träffa några av de underbara människor som är där och självklart äntlingen får träffa mina älsklingar.
Lennart,  Hoxx,  Frisco och Marre.
Dom som var kvar blev lite överakade när jag kom =) =) men inte förvånad.
Dom vet att vi Roosar är lite tokiga ;)
 
 
Puss kalas
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0