Faan på väggen?! Grattis

Vi börjar med de roliga.

Lennart och ”Marre” gjorde en fin fin lägre spårtävling i lördags på Ockelbos BK

Dom blev uppflyttad till högreklass spår  med fin fina 555.50 och en andra placering.
Snuvad på första platsen med 0,25 poäng hi hi hi


 

Bra gjort & STORT GRATTIS !!

 

Min älskade lille Hoxx.

Man ska inte måla faan på väggen, men


De började för ca 1 år sedan när jag var på en av klubbens föreläsningar.

Den skade fria hunden!

De jag mest tog med mig från den föreläsningen, var att gångarten skritt är nästan bort glömd.

Hundar som sällan/aldrig går i skritt, bygger fina muskler om man tränar sakta skritt.

Självklart skulle här tränas =)

Märkte att Hoxx hade otroligt svårt för skritt?

Trodde självklart att de var för att han var otränad då han i stort sett hela sitt liv gått lös.

Men hur mycke vi än tränade på skritt, så valde han att gå ett väldigt väldigt sakta ”trav”.

Tänkte inte så mycke på de just då.

 

För 3-4 månader började jag upptäcka att Hoxx går konstigt med bakbenen?

Han ”visp / vrider”  fram högre bak bland annat.

Tänkte inte så mycke på de heller just då.

 

På våran tävling i högre klass för några veckor sedan ville han inte göra hoppet???

De är inte likt Hoxx, men måste erkänna att hopp har vi inte tränat sedan i vintras, för de kan han och älskar.

Så på tävlings lydnadskursen skulle vi träna hopp, visst han hoppade men inte med glädje och inte så gärna trotts massa pepp.

När vi i helgen var i Ockelbo träffade jag ett kullsyskon som fått artros på sina höfter.

Jag har ju länge vetat att Hoxx inte kommer leva ett långt liv då jag fick veta att Hoxx har D-höfter med pålagringar när han bara var året. 
Det tog mig väldigt väldigt hårt när jag fick de beskedet, och känner att jag nu inte fixar att sakta se honom bli sämre och sämre. Jag har därför bestämt mig för att Hoxx ska få somna in om vetrinären hittar någon försämring som är anledningen till min oro.

Man ska inte måla faan på väggen, men de känns som om de är lite väl mycke ”små” saker för att allt ska vara bra.

Visst jag skulle kunna flytta till husvagnen med Hoxx tills vi köpt ett hus för att han ska slippa gå upp till tredje våningen till lägenheten, men vad är de för liv.

En brukshund i en ”trång” husvagn?

 

Självklart hoppas jag att jag gråtit mig till söms de 3 sista nätterna i onödan, men……


P.s 
jag antar att de är massa stavfel (mer än vanligt)
Men svårt att skriva när tårarna konstant rinner ner för mina kinder.  



 


Kommentarer
Postat av: Veronica

Förstår att det känns jobbigt och jag hoppas att du gråtit i onödan, men om det skulle finnas grund för din oro så kanske det är bättre att låta han somna in hos veterinären än att han ska sakta men säkert plågas till slutskedet....:'(

kramar om

2011-05-24 @ 11:37:13
Postat av: kats

Klart man målar fan på väggen... bättre de och man är lite berädd... än tvärtom. Jag lider med dig ohc hoppas innerligt att det inte är ngt.



Kramar om

2011-05-24 @ 12:49:18
Postat av: birgitta altberg

jag förstår att det är svårt för det är ju en familjemedlem kram på er

2011-05-24 @ 12:56:25
URL: http://voxnahantverk.se
Postat av: Carina, Ozzy & Eddie

Jag hoppas att allt går bra, kramisar till er!

2011-05-24 @ 13:38:36
URL: http://ozzyeddie.se
Postat av: Emelie

Först Stort grattis till Lennart och Marre! Ni är grymma!



Sen, hoppas jag verkligen att veterinären kan hitta någon som man kan hjälpa Hoxx med så att han får blir bra. Förstår hur du känner. TÄNKER PÅ ER!



Hoppas allt ordnar sig..

Kram

//Emelie & Bita

2011-05-24 @ 14:14:45
URL: http://www.bruksviljan.com
Postat av: Peter Wernqvist

Hej Anna!

Förstår och det är för-djävligt. Jag minns fortfarande hur det var när sir Charles (Chalie) höfter tog slut och han inte själv kunde ta sig in i bagageluckan i bilen. Har fortfarande bilder som dyker upp i hjärnan ibland av honom.

Säker du också minns sorgen är tung att bära.

Vad sa Veterinären om Hoxx ?

2011-05-26 @ 14:55:19
Postat av: Anonym

Kikar in och läser er blogg i bland. Jag vill bara berätta att D-höfter inte behöver förkorta en hunds liv, inte en mycket aktiv hunds liv heller. Min kompis har en goldenhane med D höfter, han är nu 10.5 år och hänger fortfarande med på både långa ridturer och dragturer med skidorna och han har inte ont. Hoppas även att eran vovve får leva ett långt och smärtfritt liv!

2011-07-16 @ 03:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0